De Keto Revolutie Review van Mitchel van Duuren

Mitchel van Duuren

Voordat ik de inhoud en waarde van de Keto Revolutie met je bespreek, wil ik je eerst meer vertellen over de auteur van dit boek. Mitchel van Duuren is een echte foodie en schreef de afgelopen jaren meerdere boeken over diëten, waaronder de Paleo Revolutie. Mitchel is net als Oscar Helm (bekend van de Afslank Receptenbijbel) een zelfverklaard expert.

We kunnen er dus eerlijk over zijn: Mitchel van Duuren is geen onderzoeker die je voor de volledige 100 procent moet geloven. Mitchel is een echte ondernemer die kansen ziet en zag dat in Nederland Keto nauwelijks besproken werd. Het duurde dan ook niet lang voordat hij zijn ‘vertaling’ van de Amerikaanse boeken over keto afvallen uitbracht.

Ieder programma of boek dat ik op deze website bespreek, heb ik zelf gevolgd of grondig bestudeerd voordat ik er een review over schreef. Zo ook Keto Revolutie, een programma dat ik gevolgd heb. Als jij geïnteresseerd bent in een methode als de Keto Revolutie, zal je pas echt een idee krijgen van deze afslankmethode als je de ervaringen van een ander leest. Het liefst iemand die dus ook echt kennis van de inhoud heeft.

De Keto Revolutie is samengevat een ‘programma’ dat jou een eetpatroon laat volgen waardoor je kunt afslanken zonder dat je futloos wordt. Je immuunsysteem wordt versterkt, je hersenen gevoed en je lichaam getransformeerd naar de vorm waar jij je prettig bij voelt.

Door velen wordt de Keto Revolutie gezien als een intensieve en met enige regelmaat heftige methode om af te slanken. Ik raad je daarom ook aan mijn Keto Revolutie review rustig door te nemen. Dit is de enige manier om écht te ontdekken of deze methode bij jou past.

Dit is wat jij krijgt als je besluit om de Keto Revolutie te kopen

Is het erg dat Mitchel van Duuren geen expert is op het gebied van keto? Nee. Want waar van Duuren wel goed in is, is het samenvatten van de al aanwezige informatie rondom keto afslanken. Hierdoor is de Keto Revolutie misschien nog wel alomvattender dan veel van de Amerikaanse bronnen.

Dat is goed terug te zien aan alles wat de Keto Revolutie jou te bieden heeft. Als jij namelijk de Keto Revolutie aanschaft, ontvang je;

• Het Keto Revolutie boek

• Intermittent Fasting boek

• 21 dagen Keto Revolutie receptenboek

• Maaltijdplanners + boodschappenlijstjes

• De Keto Revolutie cursus (video’s en afbeeldingen)

Het Keto Revolutie boek is voor nieuwe gebruikers het eerste waar mee begonnen moet worden. Dit boek legt namelijk de basis voor de komende maanden. Er wordt besproken welke materialen je moet gebruiken en op welke manier je dit moet doen. Met materialen bedoel ik natuurlijk het handige Keto Revolutie receptenboek en de bijbehorende maaltijdplanners en boodschappenlijstjes.

Aan de hand van deze materialen krijg je namelijk de structuur die jij nodig hebt om middels keto te kunnen afslanken. Je weet straks precies wanneer je wat kunt eten (maaltijdplanner). Ook krijg je uitleg hoe je dit kunt bereiden (receptenboek). Dit zorgt voor extra veel houvast en discipline om je eindelijk aan een programma als de Keto Revolutie te kunnen houden. Want we zullen het allemaal eens zijn over dat een gemiddeld dieet enorm lastig te volgen is.

Na de aankoop van de Keto Revolutie

Na aankoop van de Keto Revolutie ontvang je in de mail je login gegevens voor de elkehaptelt ledenomgeving. Hiermee kan je via de link in de mail inloggen en kom je in jouw account. Vanuit je dashboard kan je dan je recente bestelling bekijken, downloaden en je gegevens beheren.

Onder de menu knop “mijn producten” staan 27 producten waarvan er in dit geval dan 3 vrijgeschakeld zijn. De Keto Revolutie, het Keto Revolutie kookboek plus maaltijdplanners en de Keto video cursus. Onder de Keto Revolutie staan de productonderdelen het Keto Revolutie boek en het Intermitterent fasting handboek.

Het Keto Revolutie boek

In het 13 hoofdstuk tellende boek beschrijft Mitchel in hoofdstuk 1 zijn persoonlijke verhaal. Het is een eerlijk en oprecht verhaal waarin hij het met name in zijn jeugd niet altijd even makkelijk had. Op latere leeftijd maakt hij kennis met Paleo wat hem nieuwe inzichten brengt over een gezonde levenstijl en een goed energie level door middel van voeding.

Paleo wordt een belangrijk onderdeel van zijn leven en hij helpt er uiteindelijk tienduizenden mensen mee door zijn boeken en programma’s. Door een druk leven word het steeds lastiger om Paleo toe te passen en komt Keto in zijn leven. Na een geslaagd experiment op zichzelf is Mitchel om en besluit dit boek te schrijven om ook anderen te helpen met het Keto dieet.

Wat is Keto en hoe werkt het

In de volgende hoofdstukken wordt uitgelegd wat Keto precies is. Het is het overstappen van koolhydraten (glucose) naar vet als belangrijke energiebron voor je lichaam. Hierbij worden alle gezondheidsvoordelen beschreven dus niet alleen vetverlies maar ook een verbeterde hersenfunctie en emotionele gesteldheid!

Om te beginnen met Keto adviseert Mitchel om dit vanuit een Paleo eetwijze te doen. Dit maakt volgens hem de overstap een stuk minder drastisch. Dit is uiteraard een goede manier om ook zo zijn Paleo boeken en programma’s te stimuleren.

De macronutriënten kunnen berekend worden in een speciale Keto calculator die ook beschikbaar is via de site. Ook legt hij uit wat de “luie” Keto methode is en hoe je die kan volgen.

De macro’s en voeding kan combineren om zo tot een goede Keto samenstelling te komen voor een gezonde Keto eetwijze. Hieruit komt zelfs naar voren dat de inname van vet niet de reden is voor de toename van lichaamsvet! De sleutel zit em in de juiste producten en de juiste variatie daarvan. Dit wordt prima uiteengezet met veel voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwingen.

Vegetariër of veganist

Ook voor vegetariërs en veganisten is het Keto dieet te volgen. Er worden tal van mogelijkheden beschreven in het boek voor alternatieven om te gebruiken. Mitchel is er wel duidelijk over dat het voor veganisten niet heel makkelijk is vanwege de beperkte keuze uit producten.

Keto griep

Als het dieet te snel gaat of er worden verkeerde keuzes gemaakt tijdens het dieet kan je last gaan krijgen van de “Keto griep”Deze benaming is eraan gegeven omdat de verschijnselen veel weg hebben van het hebben van een gewone griep. Het is mogelijk dat je last krijgt van misselijkheid, hoofdpijn, overgeven en slaapproblemen. Dit is uiteraard heel vervelend als je aan het diëten bent en Mitchel heeft ook tal van concrete maatregelen beschreven om dit te voorkomen.

Ook heeft hij goede tips en adviezen om zo geleidelijk aan van koolhydraten naar vet over te gaan als brandstof. Het gaat wel gepaard met een goede dosis geduld want het duurt wel ongeveer 10 weken voordat je lichaam volledig vet geadapteerd is.

Keto niveau meten

In hoofdstuk 10 legt Mitchel de verschillende methoden uit om de staat van kethose te meten. Dit kan namelijk via je bloed, urine of adem testen. Het meten van deze ketonen waarden kan jou aangeven of je goed zit op het niveau voor vetverlies of voor een mentale boost. Er zit wel behoorlijk wat verschil in prijs en kwaliteit wat betreft de verschillende meet methodes!

Als je niet meer afvalt

Het kan natuurlijk gebeuren dat je na verloop van tijd niet of nauwlijks meer afvalt. Dit gebeurd niet alleen bij dit dieet maar is helaas veel voorkomend tijdens diëten. Dit proces kan veel verschillende oorzaken hebben en word zeer goed beschreven over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Hier staan uiteraard ook weer goede tips en adviezen bij om je voeding of stijl aan te passen om zo weer verder af te vallen.

Nawoord

In het nawoord legt Mitchel nogmaals de nadruk op een overstap van Paleo naar Keto vanwege de voordelen daarvan. Het is van natuurlijk en onbewerkt voedsel namelijk een stuk eenvoudiger om over te stappen naar Keto. Verder geeft hij een uitleg de voordelen van een Paleo en Keto combinatie in je leven om je zo goed en gezond te voelen!

Het Intermitterrend vasten handboek

In het boek Intermitterend vasten komen behoorlijk wat nieuwe inzichten naar voren over bestaande mythes omtrent eten en vasten. Is bijvoorbeeld het ontbijt wel zo belangrijk als ze ons willen doen geloven? Of is het wellicht de industrie die bepaalde theorieën pusht om er zelf beter van te worden. Dit soort en meer vraagstukken komen aan bod en worden kritisch onder de loep genomen. Totaal genomen is het een interessant boek met wetenschappelijke onderbouwingen over voeding en vasten. En hoe deze 2 op een effectieve manier toegepast kunnen worden om zo af te vallen. Nadruk ligt wel op het luisteren naar je eigen lichaam. Het is tenslotte een handleiding en ieder mens is weer anders.

Dit is hoe jij de Keto Revolutie gebruikt om af te slanken

Mogelijk vraag jij je alleen wel af waarom dit boek door een deel van de gebruikers wordt opgevolgd met Intermittent Fasting, het tweede boek onderdeel van dit pakket. In principe is dit boek alleen bestemd voor de gebruikers die nóg sneller keto willen afvallen. Omdat intermittent fasting heftig kan zijn (je eet een periode aanzienlijk minder dan je gewend bent), zal dit niet voor iedereen bestemd zijn. In het eerste boek ontdek je of je dit boek wel of niet moet volgen.

Het hoofdboek legt je duidelijk uit hoe je de drie belangrijkste middelen van de Keto Revolutie kunt gebruiken. Het receptenboek helpt je om binnen korte sprints je te begeleiden met het bereiden van de juiste voeding. De maaltijdplanners geven je hulp bij het inplannen van je maaltijden waarbij de boodschappenlijstjes natuurlijk voor het inkopen hiervan onmisbaar zijn.

Waar de Keto Revolutie zich tegenwoordig echt mee weet te onderscheiden, zijn de vele video’s die in de videocursus te vinden zijn. Deze video’s geven namelijk een praktischer beeld bij keto afvallen. De twintig video’s die in deze cursus te vinden zijn leggen je uit op welke manier keto invloed op je lichaam heeft en hoe je dit ook na het volgen van de Keto Revolutie voort kan zetten.

Moet jij Keto Revolutie kopen? Mijn ervaring en die van andere gebruikers samengevat

De kans is groot dat je na het lezen van deze Keto Revolutie review er helemaal klaar voor bent om je lichaam eens flink onder handen te nemen. Maar past dit programma wel bij jou? Wel als je net als ik binnen korte tijd vet wilt verliezen om je spieren zichtbaarder te maken. En dit is daarna weer goed te combineren met een Paleo leefstijl om zo je lichaam fit en gezond te houden. De ervaringen van de meerderheid van de Keto Revolutie klanten is dat dit programma vooral geschikt is om het lichaam in een korte periode af te trainen. Velen ervaren de Keto Revolutie weliswaar als heftig maar zeker effectief.

Voor slechts € 37,- kom jij in het bezit van het complete Keto Revolutie pakket, waardoor je dus onbeperkt gebruik kunt maken van;

• Het Keto Revolutie boek

• Intermittent Fasting boek

• 21 dagen Keto Revolutie receptenboek

Klinkt als een goede deal toch? Ga daarom nu voor de Keto Revolutie en deel jouw ervaringen met dit programma na afloop in de reacties! Hieronder nog 2 succesverhalen van tevreden volgers van het Keto dieet.

Het Keto Revolutie Pakket